2. »
  5. Porady ekspertów
  6. »
  7. Co zrobić gdy boli...

Co zrobić gdy boli Cię ząb?

Spis treści

Nagły ból zęba stanowi jasny sygnał, że w jamie ustnej pojawiły się niepokojące zmiany, mogące przerodzić się w poważną chorobę. Najczęstszym powodem bolesnych odczuć jest działanie próchnicy, będącej jednym z głównych powodów utraty uzębienia. W przypadku jej wystąpienia należy usunąć zainfekowane tkanki zębów, a następnie odbudować je przy pomocy nowoczesnych materiałów. W klinice Pro Ortodont przed podjęciem jakichkolwiek działań przeprowadzamy precyzyjną diagnostykę, aby dokładnie przeanalizować problem oraz wykonać precyzyjny plan leczenia. Dzięki temu maksymalizujemy szansę pełnego sukcesu i unikamy potencjalnych powikłań, które mogłyby się pojawić podczas procedury.

Szkodliwe działanie próchnicy

Ból zęba potrafi zakłócić wiele życiowych przyjemności, takich jak spożywanie ulubionych potraw lub spędzanie czasu z rodziną. Jego najczęstszym powodem są zmiany próchnicowe, wynikające z nieusuwanego kamienia nazębnego. Kiedy dotrze ona do głębszych tkanek zęba, powoduje przeszywający ból mogący przybierać pulsujący charakter. Wówczas należy jak najszybciej podjąć zdecydowane kroki i udać się do gabinetu dentystycznego, gdyż infekcja zacznie postępować oraz doprowadzić stopniowo do stanu zapalnego miazgi. Wtedy ostatnią deskę ratunku stanowi leczenie kanałowe, często budzące pewien niepokój wśród Pacjentów. Jednakże W klinice Pro Ortodont zabieg ten przebiega całkowicie bezboleśnie, a także komfortowo! Umożliwiają to nowoczesne mikroskopy stomatologiczne, dające lekarzowi 25-krotne przybliżenie pola zabiegowego i podnoszące prawdopodobieństwo sukcesu do około 95%! Z kolei zaawansowane znieczulenie komputerowe The Wand sprawi, że procedura wykonana zostanie bez żadnych bolesnych odczuć.

Zapisz się na konsultację

Wypełnij i wyślij poniższy formularz.
Skontaktujemy się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu wizyty.

Nadwrażliwość zębów – częste źródło bólu

Nieraz zdarzają się sytuacje, kiedy Pacjenci odczuwają ból zębów podczas jedzenia lub picia, szczególnie gdy posiłki i napoje są gorące lub zimne. Wynika to z nadwrażliwości uzębienia wywołanej nadmiernym starciem szkliwa bądź obniżeniem się szyjek zębowych. Ta druga dolegliwość powodowana jest recesją dziąsłową, która z kolei może mieć kilka źródeł – najczęściej spotykanymi są choroby przyzębia lub zbyt intensywne szczotkowanie zębów, podrażniające dziąsła. Gdy zauważymy u siebie nadwrażliwość uzębienia na skrajne temperatury, należy niezwłocznie skonsultować się z dentystą. Dokona on przeglądu jamy ustnej oraz zaplanuje leczenie w taki sposób, aby możliwe było osiągnięcie możliwie najlepszych efektów.

Skuteczne leczenie próchnicy w Pro Ortodont!

npa 8435 - Co zrobić gdy boli Cię ząb?

Jak wspominaliśmy, za ból zębów odpowiedzialna jest najczęściej próchnica. Jednakże odpowiednie planowanie leczenia wymaga przeprowadzenia dokładnej diagnostyki, która umożliwi wybór optymalnego rozwiązania wraz z jego możliwymi alternatywami. W tym celu stosujemy nowoczesne urządzenia, np. aparaturę wykonującą kilka rodzajów zdjęć RTG (punktowe, pantomograficzne lub cefalometryczne).  Centrum diagnostyczne znacząco wspomaga terapię i oszczędza czas leczonej osoby – nie musi ona poszukiwać osobnych placówek, posiadających sprzęt niezbędny do potrzebnych badań.

Jak leczymy ubytki wywołane próchnicą? To bardzo proste: standardowo stosujemy nowoczesne wypełnienia światłoutwardzalne, które trwale rekonstruują utracone tkanki zęba. Pacjenci pragnący wyjątkowej estetyki i wytrzymałości mogą natomiast skorzystać z zaawansowanych materiałów Enamel lub BIOACTIVA, wiernie naśladujących utraconą część zęba pod względem wizualny, ale też funkcjonalnym.

Czasami mamy do czynienia z poważnymi ubytkami próchnicowymi, które nie mogą zostać skutecznie naprawione przy pomocy klasycznych materiałów. W tym momencie z pomocą przychodzą nakłady koronowe inlay/onlay. Wykonywane są przez wykwalifikowanego technika dentystycznego w laboratorium protetycznym, na bazie wycisków uzębienia pobranych dzięki specjalnej masie. Do produkcji inlay/onlay używa się nowoczesnych materiałów kompozytowych lub ceramiki, dzięki czemu odznaczają się wytrzymałością pozwalającą na wieloletnie użytkowanie, a ich estetyka wiernie imituje naturalne tkanki zębów.

Co możesz teraz zrobić?

Kiedy ból zęba odbiera ci możliwość swobodnego funkcjonowania, nie zwlekaj, umów się na wizytę w klinice Pro Ortodont! Nasi eksperci wyróżniają się wieloletnim doświadczeniem i przeprowadzą kompleksowe leczenie, które skutecznie wyeliminuje problem oraz zapewni optymalne efekty funkcjonalne, ale też estetyczne. Możesz się z nami skontaktować, dzwoniąc pod numer +48 22 414 68 89 bądź wypełniając formularz.

Zadzwoń: +48 22 414 68 89 lub +48 79 187 68 88